Поводом обележавања Међународног Дана девојчица у IKT сектору, ученице седмих и осмих разреда основне школе „Змај Јова Јовановић“ су 25.4.2024.године, посетиле пословну зграду SBB компаније. Том приликом су чуле искуства жена из Сектора за IТ подршку, Дирекцију за инжињеринг и Сектора за видео сервисе. Девојчице су обишле компанију, упознале су се са различитим занимањима у области информационо-комуникационих технологија и са запосленима који раде у тим областима и имале су могућност да постављају питања запосленима. На крају обиласка компаније, уприличено је послужење за девојчице и подела поклона. Девојчице су имале прилику да дају изјаву за медије и да поделе утиске о посети SBB компанији којом су јако задовољне.

Међународни Дан девојчица у IKT сектору установљен је на нивоу Уједињених нација и обележава се сваког четвртог четвртка у априлу. Од 2001. године, када је у Европи (Немачкој) први пут обележен „Дан девојчица“, у овој манифестацији учествовало је више од милион девојчица.

Дан девојчица u IKT-у има за циљ да девојчице оснажи приликом одабира будућих професија, да не подлежу стереотипима, већ да се руководе личним интересовањима и талентима и да бирају професије у области IKT-а и предузетништва.

Девојчице су такође учествовале у такмичењу „Ухвати идеју“ и креирале сјајне видео радове на одређене теме.

Ученице одељења VII 1 – Дуња Раденковић, Лана Башић и Миа Траиловић су снимиле видео рад на тему „Мој живот у виртуелној стварности“.

Ученице одељења VIII 4 – Исидора Тошић, Мина Радуловић и Софија Ковач су снимиле видео рад на тему  „Победимо загађеност, дишимо пуним плућима“.

Ученице одељења VIII 5 – Ана Радовић, Емилија Џуфоски и Миа Панић су снимиле видео рад на тему „Робот, мој најбољи пријатељ“.

Видео радови девојчица наше школе су постављени на Youtube канал „Dan devojčica“. У опису сваког видеа, налази се опис идеје на задате теме. Девојчице су у видео радовима приказале сјајна решења на задате теме, креативност, ентузијазам и смисао за предузетништво.

 

 

Андријана Јелић, наставница информатике и рачунарства