Пошто све има историју, па и број Пи, најпре су се ученици 7. разреда са наставницом историје Јасмином Премовић, подсетили како су га дефинисали народи Старог истока, а нарочито Египћани. Представили смо Математички папирус који се чува у Британском музеју и Московски папирус који се чува у Музеју лепих уметности у Санкт Петерсбургу. У текстовима ових папируса се налазе египатски прорачуни броја Пи. Испричали смо како је из практичних потреба старих Египћана дошло до његовог дефинисања. Наиме, математичка знања старих цивилизација произашла су из практичних проблема као што су одређивање површине земљишних поседа, запремине спремишта за житарице или грађење разних објеката. Ученици су закључили да су математика и свакодневни живот у веома чврстој вези.

У посету су нам затим дошле ученице 8. разреда, Ива Богићевић и Уна Матијашевић које су, пратећи упутства наставнице математике Биљане Ђурђевић, демонстрирале реченицу у којој је број слова у речима пратио цифре броја Пи (Још и Грци и стари Вавилонци су казали: ,,Обиме кад делиш круговим пречником добијаш неопходан нам Пи.’’). На тај начин подстакле су остале ученике да састављају своје реченице по истом принципу али на слободне теме. Ево оних које смо заједно прогласили најуспешнијим:

Све, и сада и после, учинићемо да победи срећа! 3,14159265

Ако и знаш и волиш рачунањем да уредиш место где живиш, студирај грађевину.  3, 141592653589

На крају, да би прослава била комплетна, ученице 7.разреда су, на часу домаћинства са наставницом биологије Љубинком Мандић, направиле Питорту од састојака на слово ,,П” (плазма, павлака, пудинг, поморанџе). Мало је испала као у огледалу, али је зато била преукусна! Како је све то изгледало можете погледати у видеу и на фотографијама које се налазе у прилогу.

 

Јасмина Премовић, наставница историје

Видео можете погледати ОВДЕ.